Poziv na predstavljanje knjige prof. dr. Lade Čale Feldman

Izdavačka kuća Disput i Zagrebačko kazalište mladih pozivaju na predstavljanje knjige prof. dr. Lade Čale Feldman ''Onkraj pozornice''

koje će se održati u utorak 4. veljače 2020. u 18.00 sati u Zagrebačkom kazalištu mladih.

 

O knjizi će uz autoricu govoriti Natka Badurina, Tomislav Brlek i Josip Pandurić, a razgovor će moderirati Srđan Sandić.

 

Pozivnica:

https://web2020.ffzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/01/Pozivnica_Lada-Cale-Feldman_Onkraj-pozornice.pdf

 

Knjiga ”Onkraj pozornice” (Na raskrižju medija) Lade Čale Feldman obuhvaća analitičke studije proznih, dramskih i filmskih ostvarenja hrvatskih i stranih autora, pri čemu se koristi inovativna i interdisciplinarna metodologija. Neka su poglavlja ranije objavljena u časopisima ili zbornicima te ovdje proširena, a neka su izvorno pisana za ovu priliku; u svakom slučaju, njihovo objedinjavanje u knjižnom obliku daje svim poglavljima nov kontekst i novo značenje, te stvara koherentnu i inovativnu znanstvenu knjigu o književnosti, teatru i filmu.

 

Radi se o djelu prekretničkom podjednako u tumačenju i aktualizaciji klasika poput Držića, Krleže, Begovića, Molièrea i Joycea, kao i u razumijevanju društvene suvremenosti kroz raspravu o recentnim kazališnim i filmskim adaptacijama.

 

Djelo je podijeljeno u pet dijelova koji parafraziraju klasičnu petočinsku dramsku strukturu. Tri središnja “čina” posvećena su novim čitanjima Krleže, analizama kazališnih i filmskih adaptacija književnih djela i filmskih biografija, te prepletanjima proze i kazališta.

“Prolog” se pak bavi teorijskim pitanjima o odnosu dramskog i pripovjednog modusa, a “epilog” fenomenom glume i teškoćom njezinog zaustavljanja, opisivanja u jeziku.

 

Podvrgavajući pomnom promišljanju prividno posve nesumjerljive primjere, od filmskih adaptacija romana do primjenjivosti naratološke aparature na dramu, od teorije izvedbenih praksi teorijskih promišljanja izvedbe do problema predstavljačke i kazivačke konceptualizacije koncepata predstavljanja i kazivanja, autorica ukazuje ne samo da je riječ o međusobno povezanim, pa i srodnim problemima, nego i da je za njihovo razumijevanje iznimno korisno da ih se proučava usporedno.